Aplikacje mobilne


wydatkiSmartfony i tablety w ostatnim czasie są najszybciej rozwijającymi się urządzeniami cyfrowymi. Komputery stacjonarne PC stoją obecnie przed poważnymi barierami na drodze ich rozwoju, którymi głownie są wysokie koszty, duży stopień złożoności i związane z tym trudności obsługi, a co najważniejsze brak mobilności. W tej sytuacji oraz przy znacznym już rozwoju łącz telekomunikacyjnych rynek skierował się ku prostszym, mniejszym i bardziej na co dzień przydatnym urządzeniom jakimi są smartfony i tablety.

Według najnowszego raportu firmy analitycznej IDC (International Data Corporation) w II kwartale  2013 roku względem analogicznego okresu z roku 2013 o o 6% zwiększył się globalny rynek smartfonów. Rynek smartfonów regularnie się zwiększa,a co roku na rynek trafia ponad 500 mln sztuk.. W samym II kwartale 2013 dostarczono na rynek około 237,9 mln sztuk. Szacuje się, że w 2014 będzie na rynku tyle smartfonów, ile ludzi na ziemi.

Tak dynamiczny rozwój smartfonów i tabletów spowodował, że firmy są wręcz zmuszone do tworzenia aplikacji mobilnych.W kwietniu 2013 r. w Google Play znajdowało się 850 tys. aplikacji. Do 15 maja 2013 zanotowano 48 miliardów instalacji aplikacji z Google Play. Natomiast do maja użytkownicy mobilnego sprzętu Apple, pobrali ponad 50 miliardów aplikacji na system iOS.  Także dodatkowe funkcje, takie jak GPS, czy żyroskop oferują zupełnie nowe możliwości w zakresie wykorzystania tych przenośnych urządzeń do zastosować biznesowych. Dodatkowo wykorzystanie tak mobilnych urządzeń w sferze biznesowej, zaoszczędza mnóstwo czasu, a tym samym zwiększa zyski firmy. Pracownik, czy klient może zrealizować te same funkcje będąc gdziekolwiek na świecie. Niemal każdy posiada telefon komórkowy przy sobie, który jest lekki, nie wymaga teczek i nie zajmuje dodatkowego miejsca.

Mając na uwadze różnorodność platform mobilnych dostępnych na rynku oferujemy wykonanie projektów na cztery największe platformy mobilne: iOS, Android, Windows Phone, Windows 8. Dodatkowo aby zwiększyć zyski klienta, na prośbę umieszczamy aplikacje w kanałach dystrybucji (Windows Marketplace, AppStore, GooglePlay).

W Bright Solutions skupiamy się głównie na prostocie obsługi i przejrzystości interfejsu. Ustalamy z klientem cele jakim służy aplikacja i na nich się skupiamy na każdym etapie realizacji projektu. Dodatkowo piszemy nasze aplikacje w sposób przejrzysty, tak aby mogły zostać w przyszłości w prosty sposób rozbudowane o nowe funkcje.